fredag 17. september 2010

Reisebrev 2

Hei hei godt folk.

14. september

Nå sitte me i bilen på vei til flagstaff der me skal overnatte før me kjøre opp til grand canyon (1,5 timer kjøretur). Nå har me lagt Vegas bak oss. 2 nette i vegas blei det. Me ankom vegas i 9 tida om kvelden, byen bare lyste opp når me nærma oss den. Fra heilt mørke omgivelser var det litt av et syn å sjå vegas lysa=) Tanken på bilen var nesten tom så det første me gjor var å fylle bensin. Men det viste seg ikkje å være bare bare. I norge så betaler me etter fylling, i uniten betaler me først og fyller opp for de pengene. Seint på kvelden trøtte og leie, men det gjekk på tredje forsøk;)

Me hadde ikkje bestillt nåken overnatting, planen var egentlig å sove litt utenfor vegas. Så me heiv oss inn på det første og beste. Det viste seg å være ein leilighet. Så me hadde kvar sitt rom og delte kjøkken, bad og stue. Avsporing på gang nå kjørte me forbi ei sky-pumpe=) Første dagen i vegas var me i hovudgata etter GPS anvisninger og kjekke reisebøker som sa oss kor det var. Det er jo sinnsykt varmt her så me var bare ute i 2-3 timer. Kjøpte meg ett heilt fantasisk skjørt som kan varieres til alt fra kjole og skjørt. Det er med et hefte om korleis ein skal ta skjørtet på seg for å få ulike kjoler. Heilt fantastisk fant eg og Stine ut=)

Neste overnatting i vegas var bestillt på nettet, texas station gambeling and hall. Me la inn ca anvisninger på GPS`en og kjørte videre. Når me kom frem til der gpsen ville såg me abselutt ingenting som kunne ligne hotell. Så me la inn ein aen gata som me visste sko vær i nærheten. Men ikkje nå heller fant me nåke texas hotell. Eg springer inn på ein Mc Donalds og spør om veien. Får vite at det er bare å kjøre inn på Leake Mead gata og heilt til endes, me kunne ikkje kjøre forbi det. Eg springer entusiastisk ut, for nå vetr eg jo kor me ska! Me begynner å kjøre tilbake til Leak Mead gata (var forøverig den me kjørte på i første gpsanvisnin). Torbjørn som kjører spør om det var til høyre eller venstre me sko ta av. Shit! Det spurte eg ikkje om! Me tar av til venstre siden me kom fra høyre tidliger. Me kjører denne gata til enden (for det sa hu på Mc D.) Ingen Texas hotell her heller. Eg og Stine (trudde sikkert ikkje eg klarte det aleine denne gangen) springer inn på ein ny Mc D. og spør etter retningen. Jo da det er bare til å kjøre tilbake heilt til enden av Leake Mead og me can`t miss it (det sa hu samme på den første Mc D.) Så då kjøre me tilbake heilt til enden, forbi der gpsen viste oss. To svinger bak der me snudde første gangen ser me texas station hotell!! Så me hadde rånt i leake mead gata opp og ned=) Men gpsen er eller samarbeidsvillig når me klare å få lagt inn rette adr.

På hotellet bada me i bassenget, spiste og gambla.Hotellet var dødsstort og besto av både hotell og gambeling hall, pluss mange spiseplasser og et titalls barer. Med andre ord var detr gigantisk. Me budde der ganske billig da me bestillte på visit Las vegas. com og tok det billigaste tilbudet me fant som viste seg å være et kanon timetilbud. Hotellet var jo heilt fantastisk!!

Blei ikkje heilt bitt av gambling basilla så me spelte vel bare i ein liten time og brukte ca 40 dollar nåke som tilsvarer 240 kr. Langt fra ka me hadde budsjettert med. Men tok igjen dette på middagen da eg prøvte meg på kongekrabbe. Nåke som for øverig ikkje anbefales (vertfall ikkje på texas station) Norsk krabbe er møkje bedre!

Planen etter grand canyon er salt lake city før me setter kursen mot yellowstone og litt mildere vær. Etter yellowstone satse me på å komme oss forstest mulig ned til texas. Sånn i utgangs puktet vertfall. Håper dåkke liker brevene. Eg skal prøve å skrive aen kvar dag sånn at eg har nåke å skrive om i kvart brev.

Hilsen fra uniten

Ingen kommentarer: