onsdag 13. mai 2009

Sykkeltur til "kongeparken"

Det er kjedelig i Bergen for tida.. Bacheloren er me nesten ferdig med, kun litt små puss og fiksing, korrektur osv. Det er sånn at me levere inn til veileder, veileder trenger ein dag kanskje to på å lese gjennom, me får tilbake rapporten retter alle feil i løpet av 24 timer, levere inn på nytt, får tilbake og retter igjen nye feil og nye synspunkter om det meste.. Mange korte dager på skulen, gjer lange dager på hybelen.. Kjedelig!! Eg vil him!


Så då må eg jo fylle dagene med diverse andre ting. I dag tok eg meg ein sykkeltur til Gamlehaugen, ein eigendom eigt av staten, også kjend som kongens residens når han er i Bergenby.
"Gamlehaugen ble bygget i 1900 av Christian Michelsen og har vært nasjonaleiendom med offentlig park, museum og kongebolig for Vestlandet siden Michelsens død i 1925.
Hovedbygningen er ofte omtalt som "slottet" blant bergensere som ser den ruve over Fjøsangerbukten langs den sørlige hovedinnfartsåre til Bergen. Huset er riktignok ikke et slott, men har likevel sitt forbilde i en skotsk borg." http://www.gamlehaugen.no/


Det var ein kjempe fine plass med stor hage (les park) og badeplass. Vedlig idyllisk! På veg him tok eg turen innen nærmeste butikk og kjøpte meg Royal-is=)


I morgen er det prosessveildeningssamtale og tur til Ulriken med Marte. Det vert nok kjekt!
Ps: Kameraet mitt på mobilen har ein svart flekk, den du ser går igjen på alle bileter. Det er altså kun ein artefakt, ikkje noko meir muffins enn det;)

Ingen kommentarer: